nartentinekespanjeportugal20152016.reismee.nl

Malaga voorbij

05-02-2016 Torremolinos

Vandaag een kort ritje om Malaga heen naar Torremolinos, waar we op de camping een vrij krap plekje vlak naast een muur toegewezen krijgen. De camping zelf is ook niet om naar huis te schrijven. Veel bomen, (wat in de zomer natuurlijk wel prettig is), en hoge gebouwen er omheen, maar we willen nu liever in de zon zitten. Ik draai een wasje en na de lunch en een uitgebreide douche wandelen we met een plattegrondje richting de Playa en de Paseo Marítimo. We weten nog van een vorige keer dat het een héle lange boulevard is met veel hotels en appartementencomplexen, gelukkig niet aan de strandkant. Het eigenlijke centrum bezochten we nog niet eerder en we ontdekken dat je er met een lift (€0,50 pp) of heel veel trappen kunt komen. Het is een gezellige mengelmoes van straten met winkeltjes en terrasjes, waarvan de Calle San Miguel de hoofdader is. We doen links en rechts wat inkopen, o.a. een gevlochten centuur en een petje, dat bij terugkomst al half uit elkaar gevallen is. Geen wonder dat het zo goedkoop was… Natuur pikken we een terrasje om uit te rusten, wat te drinken en de voorbijgangers te bekijken. Tegen half 7 zijn we terug met 12 km onder de zolen.

Zaterdag 6-02-2016 Op stap met Cees en Truuske

Vroeg op vandaag want we hebben om 10.00 uur afgesproken met Cees ( die ik ken van de wandelclub) en Truuske op de Paseo Marítimo de la Carihuela. Carihuela is de oude visserswijk van Torremolinos en ligt aan de zuidkant; daar hebben Cees en Truuske een appartement gehuurd voor een paar maanden. Ze komen hier al jaren en hebben een hele eigen nationale kennissenkring opgebouwd. We nemen de fiets want het is bijna 5 km vanaf de camping die in de wijk El Alamo ligt. Ze laten ons hun stekje zien en we drinken samen koffie en thee. Cees stelt een wandeling naar de haven van Benalmádena voor langs het strand en via de gezellig drukke boulevard met tientallen winkeltjes en barretjes. We informeren even bij een reisbureautje naar de mogelijkheid om de wandeling Caminito del Rey georganiseerd te krijgen. Dit kan pas donderdag; zo lang willen we niet hier blijven; volgend jaar dan maar! We leggen even aan op een rustig terrasje voor een glas wijn en kuieren door naar de chique haven met de dure restaurants en dito uitstraling. We vinden iets verder een leuk terrasje waar we tappas eten. We hebben van alles te kletsen. Dan gaat het weer terug en zien onderweg van alles en nog wat o.a. zandsculpturen en een Engelse zestiger-jaren pub waar de vetkuiven met de benen buiten hangen. We maken kennis met de “stamkroeg” van Cees en Truuske, (McJamon) en een hele groep Nederlandse bekenden van hen en onder het genot van diverse spotgoedkope drankjes is de sfeer prima. Nadat we in het restaurant, dat bij het appartementen-complex hoort, van een prima 3-gangenmenuutje van €7,50 pp hebben genoten is het tijd om afscheid te nemen en terug te fietsen. De gezellige dag is om gevlogen en we hebben ons prima vermaakt!