nartentinekespanjeportugal20152016.reismee.nl

En weer thuis..

21 e en laatste editie …..19-03-2016 zaterdag Richting Normandië

We rijden nog steeds in een rechte lijn noordwaarts richting Normandië. Het zonnetje schijnt maar het is verrekte koud! Na de eerste 100 km van vandaag maken we onder Angers een stop om een wandelingetje te maken die we uit onze map “500 wandelingen in Frankrijk” halen. Langs een riviertje, een heuveltje beklimmen en via een enorme wijngaard weer terug. Even een hapje eten en dan weer verder. Via Angers, Laval en Mayenne ( waar we tanken en boodschappen doen) is onze nachtstop Bagnolle de l’Orne. Er zijn 3 camperplaatsen daar; de eerste staat vol, de tweede is ongezellig bij een tankstation en de derde bevalt ons goed. Bagnolle is op toeristen ingesteld gezien het aantal hotels, restaurants en een casino. We maken er gebruik van om bij een van de drie pizzeria’s die we tijdens onze expeditie tegen komen, een pizza te eten. Het is er heerlijk warm binnen, het eten en de wijn prima en de bediening erg aardig. We bespreken de komen twee dagen van onze reis; meteen de laatste want maandag hopen we weer thuis te zijn.

20-03-2016 Zondag Even aan zee

Somber weer, maar wel droog. We hebben gisteravond de route van vandaag uitgestippeld. Het gaat naar zee. We passeren wat aardige dorpjes zoal Crèvecoeur -en- Auge en Beuvron -en- Auge. In de laatstgenoemde staat de dorpskern vol met “Anton-Pieck” huisjes. Voorbij Caen rijden we via Villers-sur-mer langs de zee en in Deauville maken we een korte stop met strand/boulevard wandeling. We kunnen parkeren bij de Carrefour, die nu dicht is. Alle andere parkings die we tegenkomen hebben hoogtebalken op 1.80 m. We gaan via Honfleur naar de Seine en over de Pont de Normandie naar de overkant. Daarna kunnen we goed doorrijden via N-wegen en het laatste stuk over de tolvrije snelweg. Het gaat dwars door Abbeville naar Arras, waar we de camperparking opzoeken. Het is een grotere stad dan we dachten en er veel moois te zien, zoals blijkt als we een wandeling richting centrum maken. Een groot plein met rondom gerenoveerde gevelgebouwen; aan de ene kant een kathedraal en aan de andere zijden een prachtige kerk, nu gemeentehuis. Binnen staan reusachtige poppen op wielen die door mensen die er in kruipen “bestuurd”kunnen worden. Bij een traditioneel feest zullen die gebruikt worden. Tegen zevenen zijn we terug en met een kop thee warmen we weer op. Brr… we kunnen nog niet wennen aan deze kou!! Intussen zijn we de 7000 km grens gepasseerd. Morgen nog zo’n 260 km en dan zijn we weer thuis.

Maandag 21 maart 2016. Naar huis….

We zijn al vroeg op en rijden via de snelste weg naar Waalre. Bij Lille staan we even in de file, maar bij Gent en Antwerpen, waar het vrachtverkeer ook vreselijk druk is, stroomt het toch door. Na Antwerpen even een korte rustpauze en zo zijn we net na half een weer thuis. Bij de laatste rotonde staan de narcissen in bloei: een leuke thuiskomst. 7384 kilometer op de teller. Het was een fantastische reis met veel onvergetelijke herinneringen. Nu maar hopen dat ook in Nederland de lente gauw begint en we ook hier weer van de zon kunnen genieten!! Alle volgers van ons verslag bedankt voor jullie belangstelling en reacties.

Piet

Ik heb genoten van jullie reisverslagen. Het waren zonnestralen in Hollandse wintertijd.

Josephine

Prachtige reisverslagen en hele mooie foto's. Het was heel leuk om jullie reis te volgen!

Ans

Goed om te lezen dat jullie weer veilig thuis zijn.
Voor ons vertrek naar Nepal nodigen we jullie uit voor een, zoals vanouds, gezellig etentje.
Liefs xxx

Frans